שינויים במצב הרוח

רוצה להכיר
את סימידונה 6.5 מ"ג

מאבדת שליטה על מצב הרוח? דוהרת ברכבת הרים של כעס, עצב או חרדה? חשה רגשות משתנים בעוצמה שונה ללא הסבר או סיבה? שינויים במצב הרוח נחשבים לאחד התסמינים המטרידים ביותר בתקופת גיל המעבר. למדי עליהם יותר.

מה גורם לשינויים במצב הרוח בגיל המעבר?

תקופת גיל המעבר כרוכה בשינויים רבים, חלקם פיזיולוגיים, חלקם פנימיים:

השינויים ברמות הפרשת ההורמונים, עשויים לעורר שינויים במצב הרוח, תסמיני דיכאון וחרדה. בנוסף, ההורמון אסטרוגן משפיע על הפרשת ההורמונים  סרוטינין ונורפינפרין – 2 מוליכים עצביים הקשורים לדיכאון.
חשוב לציין, שלא כל אישה תפתח שינויים במצבי הרוח, עם זאת, אישה עם רקע של דיכאון ותסמיני מצב רוח אחרים (בעיקר לפני מחזור), מועדת יותר לשינויים במצב הרוח בתקופת המעבר. בנוסף, אי אפשר לנתק את תקופת גיל המעבר מהגיל והשלב בחיים.
תקופת גיל המעבר מתרחשת בשלב משמעותי בחיים, שמתאפיין לעיתים באירועים העלולים לעורר מתח ודיכאון כמו גירושים, התאלמנות, פחד מזקנה והיבטי קריירה.
גם שינויים במצב המשפחתי, הכוללים דאגה להורים קשישים,  התמודדות עם גיל ההתבגרות, התרוקנות הקן או חזרת ילדים הביתה, תורמים גם הם לחוסר יציבות במצב הרוח.

שימי ♥️: אירועי חרדה תכופים עלולים לשמש כתמרור אזהרה לתופעת 'התקף חרדה': התקף קצר או ממושך שכולל קוצר נשימה, כאבים בחזה, סחרחורת, דפיקות לב ותחושה בלתי נעימה בעליל, של איבוד שליטה. לפעמים תחושות שמקדימות גל חום יכולות לדמות התקף חרדה כזה.

איך להפחית את רמת המתח והחרדה? כולן מדברות על איזון – אנחנו הנשים, נוטות לנתינה טבעית – למשפחה, לבני הזוג, למקומות העבודה. יחד עם התכונה הטובה, נסי להבין האם את מפרה איזון חשוב, בין הצרכים של הסביבה לרצונותייך שלך. שמרי על גבולות גזרה בריאים, סמני מטרות אישיות ותחביבים אהובים, ודאגי לפנות לך זמן 'אני'.

אל תהססי לפנות לעזרה. כל אישה מרגישה לעיתים מתח, לחץ וחרדה. אם אלה הופכים לאורחים קבועים, פני לייעוץ מקצועי ואמצי טכניקות שונות להרפיה.

 שמרי על שגרה פעילה – הקפידי על פעילות גופנית יומיומית, ואמצי תפריט מאוזן ובריא.

  • הכניסי לחייך טכניקות להרגעה והרפייה כמו  יוגה, מדיטציה ונשימות עמוקות
  • טפחי קשר חזק ויציב עם בני משפחה וחברים
  • קחי הפסקה משגרת היומיום ומצאי זמן שהוא רק שלך.
  • חווה  שינה לא סדירה? גם זו עלולה להשפיע על מצב הרוח. אם את מתקשה להירדם או לחזור לשינה רצופה לאחר שאת מתעוררת, פני לרופאים המייעצים.

גיל המעבר עלול להיות תקופה מועדת לפורענות, כשמדובר בדיכאון וחרדה. מרגישה שאינך את? השינויים במצב הרוח משבשים את שגרת יומך? אל תחכי. פני לרופא/ה המטפל/ת ו/או התייעצי עם הרוקח

בחרי בית מרקחת

סימיודנה 6.5 מ"ג

שימי לב הינך מופנה לאתר חיצוני. בהתאם לתקנון האתר, אין לנו שליטה ואיננו אחראים לאפליקציות או לתוכנם ​של אתרי אינטרנט אחרים אשר אליהם יש קישור מאתר זה והשימוש בהם על אחריות המשתמש.

סימידונה 6.5 מ"ג מכילה רכיב פעיל תמצית יבשה של קוהוש שחור

למידע נוסף ניתן לפנות בטלפון 02-5893939 או באתר www.rafa.co.il , אין להסתמך על התוכן והמידע לשם קבלת ו/או הענקת טיפול רפואי והוא אינו מיועד לבוא במקום העלון לצרכן ו/או התייעצות עם רופא מוסמך